Jak przebiega proces regeneracji sprężarki?

Sprężarka może być osobnym urządzeniem, jak i częścią większego układu. Kompresory z czasem jednak ulegają awarii, podobnie jak wiele innych sprzętów. W czasie swojej pracy sprężarka generuje ciepło, co wpływa na jej długość użytkowania. Kiedy sprzęt się psuje albo staje się mniej wydajny, przychodzi czas na wymianę… ale czy to konieczne?


naprawa samochoduRegeneracja sprężarki jest odpowiedzią doskonałą dla osób, które chcą się cieszyć wydajnością nowej sprężarki, ale przy tym nie chcą wydawać pieniędzy na jej zakup. Naprawa i przywrócenie do sprawności sprężarki jest o wiele bardziej ekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniem!

Sprężarka po regeneracji – zalety

Sprężarki są skomplikowanymi urządzeniami, które składają się z wielu elementów, co sprawia, że są potencjalne bardziej narażone na awarie. Najczęstszymi przyczynami jest awaria związana z naturalnym zużyciem sprzętu, które może wynikać z upływu czasu, ale też być wynikiem braku odpowiedniego smarowania czy brakiem czynnika chłodzącego. Awarie wywoływać mogą też zanieczyszczenia.

Regeneracja sprężarki jest alternatywą dla wymiany sprężarki na nową. Kompresory są bardzo kosztowne, ich wymiana będzie więc dużym obciążeniem dla budżetu. Regeneracja tego rodzaju części jest z reguły możliwa, a na pewno o wiele bardziej ekonomiczna. Co więcej, regeneracja odbywa się zazwyczaj na oryginalnych częściach, które nawet po używaniu i przywróceniu ich do sprawności mają o wiele wyższa jakość niż nowe, ale chińskie i tanie części zamienne!

Jak wygląda regeneracja sprężarki?

Regeneracja sprężarki tak naprawdę oznacza jej demontaż, umycie, a następnie otwarcie. Na tym etapie usuwa się usterki, sprawdza funkcjonalność i stopień zużycia wszystkich elementów, a także przeprowadza się konieczne naprawy przy użyciu części zamiennych.

Potem sprężarka jest zamykana, sprawdza się jej szczelność i działanie, a następnie gotowa jest do ponownego zamontowania w maszynie. Regeneracja zwykle nie sprawia dużych kłopotów, jeśli jednak część jest zbyt mocno zużyta i koszty regeneracji byłyby zbyt wysokie, to po prostu wymienia się ją na inny, używany i poddany regeneracji element.